A tragicomic episodic film that interweaves stories of resilience and solidarity in a city on the brink of the abyss. In the center of Hamburg, the discovery of an unexploded bomb from the Second World War not only leads to a far-reaching evacuation, but also to an interpersonal state of emergency. While the residents are forced to confront their long-suppressed fears and traumas, unforeseen connections develop in the midst of the chaos.