Ici Brazza: a district is going through its last hours. 53 hectares to be built in France for a vast real estate project in tune with the times. The film scrutinizes the promise of a "new art of living" in the raw reality of the land, arousing both desire and apprehension. Over the years, the successive states of the landscape shape the image of the city of tomorrow.