Maya and her dad live in two different countries. To keep in touch with his daughter and keep telling her stories, every month her dad asks her: "Maya, give me a title". Based on this title, he creates a cartoon for her to star in. Michel Gondry then brings to life a poetic and amusing journey that will have the little ones dreaming, and the grown-ups smiling.