A female voice is haunting a male gaze. An archival documentary about three men making images of women, in Romania, from WW II until the Revolution: an engineer filming his daughter, a music professor documenting his family and an aristocrat capturing the summer spent with his wife during wartime. These stories are linked and told by a questioning female narrator whose obsession with the figure of Alexandru P. gets out of hand. Through an obsessive portrait of an obsessive person, the film paints a picture of a country in the era of totalitarianism and the everyday gestures of escaping it.