1850. Wolves plague the forests. More and more people are disappearing. The mutilated cadavers present precise surgical cuts along with salvage gashes. It's a contradiction that terrorizes the local villagers, who are too frightened to enter the forests. The legend of the "Werewolf of Allariz" expands throughout the land. Barbara and her sister Josephine live in an isolated house in the forest. They only feel safe when a traveling vendor by the name of Manuel, Josephine's lover, and who, Barbara secretly admires comes to visit.