Mayte is an engineer who returns to a small town of only 12 inhabitants to carry out an important project. Her visit coincides with the preparations of the valley's annual event. His childhood boyfriend Jaime, an old man with Alzheimer's, a young woman who dreams of leaving the valley, a graduate who works with the engineer, and a woman looking for a future in the town, make up this story of characters, whose lives are connected by an old windmill.