Mariano De Santis is the President of the Italian Republic. No connection to any real-life presidents; he is entirely a product of the author’s imagination. A widower and a Catholic, he has a daughter, Dorotea, a legal scholar like himself. As his term draws to a close, amid uneventful days, two final duties arise: deciding on two delicate petitions for a presidential pardon. True moral dilemmas, which become tangled with his private life, in ways that seem impossible to unravel. Driven by doubt, he will have to decide. And, with a deep sense of responsibility, that is exactly what this remarkable Italian President will do.