Thirty-five-year-old Elisa has been in prison for ten years, convicted for having killed her older sister and burnt her body for no apparent reason. She claims to remember little to nothing about her crime, as if she’d built up a wall of silence between her and her past. But when she decides to meet criminologist Alaoui and take part in his research, embarking on a tense and inexorable exchange, her memories begin to take shape and, amidst the pain of fully accepting her culpability, Elisa finds she might be able to take the first step towards potential redemption.