The shooting of Franco Maresco's film on Carmelo Bene is abruptly interrupted after yet another accident on set. Pulling the plug is the producer Andrea Occhipinti, frustrated by endless takes and constant delays. Meanwhile, Maresco, the director accuses the production of "filmicide" before vanishing without a trace. To try and repair the damage, a friend of Maresco steps in, investigating as a chance to explore the personality and ideas of one of Italian cinema's most corrosive and apocalyptic authors. What if in the meantime, far from everything and everyone, Maresco is finishing his film, now "the only way to give shape to the anger and horror I feel for this sh*tty world?