May, a Korean woman in her early thirties, finds herself suddenly alone after an unexpected breakup. As she drifts through sleepless days in Berlin, memories of her youth in Seoul quietly resurface. The Plant from the Canaries is a contemporary portrait of a woman caught between times, identities, and the gentle shifts of everyday life.