Late 1970s, somewhere in the Mediterranean. Marcos Timoleon, an Aristotle Onassis-like tycoon, is throwing a lavish, extravagant birthday party for Sofia, his daughter and sole heiress, on his exclusive private island. The party is a perfect excuse for various people in his life to approach him with their own agendas.