Summer, late 1980s. After years of hard training and strict rules, Felice, thirteen years old and carrying all his father's expectations, finally arrives to face the national tennis tournaments. To best prepare him, his father relies on the self-styled former champion Raul Gatti, who even boasts a round of 16 at the Foro Italico. From match to match, the two begin a journey along the Italian coast, which between defeats, lies and bizarre encounters will lead Felice to discover the taste of freedom and Raul to glimpse the possibility of a new beginning. Thus, in this strange summer, a deep and unexpected bond is born between the two.