Kolkata, India, August 1948. Teresa, Mother Superior of the convent of the Sisters of Loreto, is anxiously waiting for the letter that will finally allow her to leave her monastery and create a new order in response to the call she has received from God. And just as everything seems ready, she finds herself faced with a dilemma that challenges her own ambitions and faith at a major turning point in her life.