A major figure in contemporary feminism and the first Frenchwoman to win the Nobel Prize for Literature, Annie Ernaux is seen by many as a source of individual and collective emancipation, blending the intimate with the universal. An original portrait, giving students and teachers a voice. How is Ernaux’s work taught in secondary schools and universities? How is it received, studied and learned? How do today’s French young people approach the writings of Ernaux?