A survivor, provocateur and true original, Marianne Faithfull has spent more than six decades defying expectations — releasing over thirty-five albums while constantly reinventing herself. Made with her full involvement, the film unfolds within the Ministry of Not Forgetting — an imagined, cinematic institution where memory and mythology collide.