Iva works in a clothing factory in rural Bulgaria, battling a persistent yet mysterious illness. When it is revealed that she is the first case of Covid in her small town, the news spirals into an endless j’accuse — first from the factory owners, eager to shift responsibility, then from her co-workers, her son, and eventually the entire community, despite the fact that Iva hasn’t left the town in years. As the first victims of the virus emerge, Iva’s public demonisation escalates, and she is quickly turned into a social outcast.