A devoted soldier of the Taliban’s ideology that has shaped his destiny since birth, 23-year-old Samim struggles between the alluring promises of martyrdom and the mundanity of his daily existence as a husband and farmer. Samim’s 14-year-old younger brother, Rafi, idolises his elder sibling as he navigates the confusion of adolescence, leaving behind playfulness to enter a world shaped by decades of military intervention and the resulting radicalisation.