Is dodging all the annoyances of daily life and shielding yourself from hassles of any kind enough to make you happy? A seventy-year-old professor believes he finally is just that. He has a lovely home, a decent pension, friends to have some laughs with, and a lady with whom he spends some quality time. He devotes himself exclusively to the agreeable – until his life is turned upside down by the arrival of his daughter, whose marriage is on the rocks, and his two noisy grandchildren. New worries and fears now, yet new bonds as well. So begins his foray into the love lives of others and also his own, with the life lesson to the effect that love is always worth living, despite the troubles, sacrifices, and tribulations it brings. It’s a film that meditates on love and the driving instinct of human beings to merge their own destinies with those of others, with all that entails: hard work, but also its satisfactions, and the feeling of having truly lived.