A map of Gaza, its cities, camps and neighborhoods. White paint on a black floor. In these roughly drawn outlines, nine refugees who were able to escape hell tell their stories. Their previous lives, their buried dreams, the danger, the rubble, the loss of their dear ones. Oppressed, hindered existences, but not yet reduced to ashes, not yet totally plunged into oblivion and darkness. By sharing their stories, the protagonists of Who Is Still Alive attempt to reconnect with themselves, to stop being ghosts. And, perhaps, come back to life.