In October 2022, during a recording session, Piero Pelù fainted from a sudden shock that left him with permanent damage to his auditory nerve and severe depression. The “noise inside” became a forced opportunity to pause, reconnect, regenerate, and write a new album dedicated to our inner deserts. Through a total immersion in his own intimate world, one of the protagonists of the Italian rock scene find his way again.