Noël is a different kind of man. He has maintained a state of innocence. His apparent non-conformism springs from his intuition, sensuality and, above all, his deep attachment to nature and its elements. People treat him like the village idiot and his one source of refuge and understanding is a little girl. Even Olivia, the local teacher with whom he falls in love, has trouble understanding and accepting his behaviour which she considers primitive.