Venice, early 18th century. Renowned for its exceptional music program, the Pièta orphanage is home to Cecilia, a 20-year-old violin virtuoso. Despite her extraordinary talent, Cecilia remains confined within the orphanage and like all the girls there, her only escape seems to get married. Yet, her life changes drastically when Antonio Vivaldi, a brilliant and ambitious composer, arrives as the new violin teacher. Through a complex artistic relationship with Vivaldi and his music, Cecilia finds the strength to challenge the destiny that once seemed inevitable.