San Sebastian, 1978. The workers at the water meter factory hold an assembly to discuss a strike, which ultimately fails. Disappointed, the most non-conformist workers turn their aspirations for radical transformation towards more intimate spheres. Some leave the factory to join an isolated community in the mountains, where dozens of young people embarked on an intense journey of shared cathartic experiences.