After nearly a hundred years of service, the Mercy Falls Children’s Hospital is closing its doors for good. It seems that the local authorities have detected a strange deterioration of the building’s structure. During the next three weeks the remaining patients will be transferred to London hospitals. But the process is taking longer than expected. A series of rainstorms has grounded the helicopters in charge of transporting the patients. And then there is the problem of the strange incidents.