Based on a true story: Eleven-year-old Mattia daily experiences the illness of his father, who, in his early forties, is slowly beginning to lose pieces of his memory. But just as the world begins to fade, he chooses to stay close to what truly matters, strengthened also by the love of his wife Michela. Together with his son, they embark on a journey of shared daily life, sudden laughter, and silences that speak. A story that celebrates the power of love beyond time and memory.