Amidst the wild beauty of an island owned by a wealthy marquis, Elena’s arrival marks the beginning of a passionate love affair. Complicity and transgression, sex and power intertwine in a film loosely inspired by events in Italy in the 1960s, in which erotic desire gradually devolves into obsession.