A turtle, a trip to the countryside, and then neighbor Burke's birthday: Pumuckl and Eder have a lot going on this summer! Too much, perhaps – because with so much going on, the two barely manage to talk to each other properly. A major misunderstanding arises between Eder and Pumuckl, and their tranquil world threatens to fall apart.