The film charts a period in the life of figure skater Ondrej Nepela, when he returns in 1972 with a gold medal from the Winter Olympics in Sapporo, where he achieved his greatest sporting success. At home, not only fame awaits him, but also the reality of the communist regime. Everyone treats him like a celebrity, but the sensitive Ondrej yearns above all to escape from this unpleasant golden cage. He wants to live freely and in harmony with who he feels he is. However, the promised chance to go to a professional ice show is denied to him at the last minute and he is ordered to participate in the next world championship. The disappointed Nepela must find new motivation and also come to terms with the tragic death of his best friend, figure skater Hana Maskova . Ondrej Nepela is one of the greatest Czechoslovak sports legends. He has won every conceivable award in his sports career and his life story is still a huge inspiration to this day.