On 21 March 1956, Anna Magnani won the Oscar for Best Actress for The Rose Tattoo. She spent the night before waiting and walking through the streets and squares of Rome, among the people who loved her and the memories that dwelled in her heart. Next to her a young girl who would become her agent, Carol Levi. Dawn brought her victory, but it was a short-lived dawn. The unpredictable curve of fate pushed her to the margins when she was at the height of her splendour. Overshadowing everything and at the top of her mind was Roberto Rossellini.