France, 1940. Jean Chevalin, a somewhat cowardly trickster, never meant to desert the army. He just got a bit scared... and somehow ended up back home without the faintest idea how to fix the mess. With the Nazis closing in, Jean quickly realizes that his sleight-of-hand tricks won't cut it this time. Desperate to protect his wife and his eight-year-old son, he hatches a wildly ridiculous plan: change their identities and pretend to be Jews, hoping this brilliant idea will help them slip past the soldiers and reach the Free Zone. It sounds genius... for about five minutes. Before long, everything spirals out of control. The family gets swept up in a perilous (and completely unplanned) adventure, recruited by the Resistance, and discovers the hard way that solidarity and empathy are a lot messier than they look on paper. As the chaos snowballs, Jean must figure out if he's brave enough to do the right thing—without digging himself an even deeper hole ; it's going to take a miracle.