Condemned for being pregnant with a child born from a violent assault, she’s abandoned with her rapist and her maid on a deserted island near Terre-Neuve. Marguerite must survive two harrowing years on the «Island of Demons,» facing starvation, the relentless cold, and the brink of madness. Stripped of everything, she confronts not only the savage elements but also the oppressive patriarchal and religious structures that seek to destroy her spirit.