Jean Valjean is released from prison after nineteen years of hard labor, violence, and suffering. Filled with anger and a deep sense of injustice, he has become a dangerous man who trusts no one and nothing. When he arrives in a small village in Provence, he is repeatedly turned away. Desperate, he unknowingly finds refuge at the house of Bishop Bienvenu, who lives simply, with his sister and a single servant. There, he is surprised by their warm welcome, and his inner demons start to waver. But the temptation to be what society sees in him still haunts him, and he steals the Bishop’s silverware. When the police ultimately catches him, the Bishop forgives him and gifts him the candlesticks. This acts becomes the starting point of Jean Valjean’ transformation into a new man who reclaims his humanity.