On the eve of a family celebration, Manon, a radiant young deaf woman, joins her parents in Haute-Savoie. Amidst the beauty of the Alpine landscapes, the family history unfolds through family archives and footage filmed by the director over the past 25 years. Driven by Manon's inner strength, the film traces a path of hardship and resilience. Words finally emerge where silence has long reigned.