Hanna and the monsters return to celebrate their first Christmas at the little girl's house! But because of Gargoyle, who wants to become the Spirit of Christmas to give himself whatever he wants, all the humans, and the other beings from the different realities, forget the holiday, erasing it forever from their minds. After the fateful event, Hanna and the monsters decide to embark on an incredible mission: to find the Spirit of Christmas to right the wrong.