South Tyrol, 1961. The northern Italian region with a German-speaking minority is shaken by a series of separatist bomb attacks. Free spirit Paul wants to escape the narrowness and lack of prospects of his little village and study painting in Munich. When his hardliner brother, Anton, becomes a fugitive terrorist, Paul reluctantly puts his own plans on hold to support his brother’s wife, Anna, and their little son on the small farm. As ethnic tensions and police repression in the village grow, Paul gets drawn into a downward spiral of violence and toxic masculinity. Anna openly condemns the radicalization of her husband but increasingly clashes with the patriarchal structures of the time. When events spin out of control, Paul must choose between following his dream and standing up against violence and his brother.