Lino Paes Rodrigues, a business man on the verge of bankrutpcy, receives as an inheritance a Farm in Alentejo which could mean his financial redemption. What seems to be his salvation turns out to be his doom. Fascinated by the story of violences commited by his past ancestors, Lino lets himself get wrapped in a hurricane of situations and sensations unknown to him, lead by the morbid pleasure of killers: the power of life and death.