The Gringo family just wants to enjoy a cozy vacation at home, but their plans collapse when their apartment building undergoes renovations. They're forced to temporarily relocate to the strange and infamous German District. While the rest of the family worries about having to adjust all over again, Erik secretly hatches a plan to still go on a sunny holiday. But his scheme backfires, landing him in a chaotic quarrel - and a hefty fine. To pay it off, he must work at a bustling bazaar full of quirky characters who keep finding new tricks to make him stay longer. The Gringo's will have to pull out all the stops, forge unlikely friendships, and come up with one outrageous master plan to break free - and finally enjoy their well-deserved trip to the sun.