Checker Tobi (Tobi Krell) is cleaning out the basement with Marina (Marina Blanke) when he stumbles upon an old riddle from his childhood: Who leaves the deepest footprints in the earth? His search for clues takes him to remote places like the East African island nation of Madagascar, the Norwegian archipelago of Svalbard in the Arctic Ocean, and Mexico. With every step, every journey, every adventure, he gets closer to the longed-for solution, until he finally discovers what connects these seemingly disparate places. In the end, he finds the answer that his eight-year-old self was missing...