In this new installment, Mister Twister faces a major challenge as he has to stand on his own. While continuing to inspire his students with creative teaching methods, he deals with changes both at school and in his personal life. The strict principal keeps him on his toes, and his students never fail to surprise him in their own unique ways. Filled with humor and heartwarming moments, the film shows how Mister Twister, despite the obstacles, always manages to bring out the best in his class.