Elsa is an advertising director whose mother dies during a long December holiday. She works non-stop and, without realising, doesn’t give herself time to mourn her mother’s absence. After a crisis, Elsa decides to travel to the island of Lanzarote accompanied by her friend Patricia, who also needs to get away from the city. The story of these characters run parallel to that of a screenwriter and film director, exploring how life and fiction are inseparably linked, sometimes painfully so.