The story of The Wild One transports viewers to a world where myth intertwines with history – the mysterious, majestic 17th-century Carpathians. At the center of the story is a half-wild, mute warrior – raised by both animals and mountain people. His fate intertwines with the brutal mission of an imperial inquisitor who, under the pretext of recovering stolen papal insignia, unleashes a bloody revenge. Against the backdrop of monumental mountains, a duel between two worlds unfolds – nature and civilization, freedom and fanaticism, instinct and power.