Three couples of different ages decide to take a “break”. For forty-year-old Fabrizio, it’s an emotional disaster that masks something deeper; for his partner Valeria, an opportunity; for Valter, who is nearing sixty, it’s an unacceptable wrong imposed on him by his wife Fiorella, to whom he has been married for thirty years, while for her it’s a necessity; for nineteen-year-old Erica, it’s a bump in the road; for her boyfriend Gabriel, whom she met online, it’s a shield to conceal his search for himself.