At a tennis club somewhere in rural Germany, the summer festival is being planned, and under Heribert's (Hape Kerkeling) strict supervision, the preparations are the main focus. When it's suggested that a separate barbecue be organized for Erol (Fahri Yardım), the club's only Muslim member, unexpected tensions erupt. What begins as a seemingly harmless discussion quickly escalates into a debate about societal and personal conflicts. As tempers flare, the club is on the verge of collapse.