The race to grab the last great prize in mountaineering, K2 in winter, left five dead. It exposed deep fault lines in alpinism today: pressures from commercialization, toxic effects of social media, and long-brewing tensions between those who’ve been marginalized and those who’ve always basked in the sport’s glory.