Set in Rome between 1938 and 1943, the movie traces the extraordinary story of Elena Di Porto, a strong, independent, and courageous Roman Jewish woman who challenged the fascist regime to save many lives and marked the history of the Jewish ghetto of Rome during fascism and the Nazi occupation.