To save his job at the zoo, David agrees to a risky plan: he must bring back a mysterious package from South America. He ends up on a cruise ship with his ex, their son, and his clumsy, not-so-bright colleague Stéphane, who David uses to secretly transport the package for him. Everything goes wrong when Stéphane accidentally opens the package and sets free an adorable baby Marsupilami. This rare and prized creature quickly turns the trip into complete chaos. Amid the wacky adventure, David and his family rediscover the strength of their family ties.