Viv, a Chinese wannabe artist, found herself stuck in Berlin after the pandemic and accidentally ventured into the city’s vibrant alternative culture scene. Drifting between new environments and traditional expectations, Viv is constantly adapting to shifting opinions about herself, the world and, of course, China, only to feel more lost than ever. Two Mountains Weighing Down My Chest follows Viv’s eclectic encounters and the nuanced culture clashes that shape them. Told in a deeply personal and humorous voice, the film takes a witty yet sharp look at the quest for a sense of belonging in a globalised world and how different societies define our lives. ' A story of the perpetual search for oneself, identity and acceptance, woven into a spiral of surreal yet tangible moments.