In one of the poorest regions of Paraguay lies Caazapá, the “city of magic and legends”. Here, two young Paraguayan students are searching for happiness, gold and a magic bird. Behind the fences of a gated community, European dropouts are seeking freedom, healing and salvation from Armageddon – for themselves and their savings. Separating them are 12 kilometres of red-earth road which transforms into a quagmire every rainy season. Around them hovers the humid heat and choruses of cicadas. Step by step, the film explores the new community of settlers and the local population; the camera drifts through construction sites, schools, treatment rooms and shooting ranges, gazes up at the sky and into the internet. While the newcomers experience turf wars and loss, the locals follow their own myths which hark back to the country’s missionary and colonial history. They all have a version of paradise.