Douglas Gordon grew up in Glasgow, Scotland during the economically and politically grim era of Margaret Thatcher and is among the most important and influential artists of his generation. He is best known for his large-scale video installations and films such as the Turner Prize winning 24 Hour Psycho, and Zidane: A 21st Century Portrait, which premiered at Cannes. In this unsparingly honest and intimate portrait, which tests the boundaries between reality and performance, the artist bares his soul and innermost thoughts whilst making new work. In spontaneous acts and conversations, he reflects on his advancing years. As the filmmaker-subject relationship shifts from collaborative intimacy to a more complex dynamic, the question increasingly arises: Who actually is making this film? This multifaceted portrait bears witness to the fact that Douglas Gordon is ready to sacrifice everything for his art.