Amid the breathtaking landscapes of Sápmi, Sami reindeer herder Maia fights to protect her ancestral lands from a looming mining project. As protests increase, she turns to her uncle Lemme for help, but his presence reignites deep-buried familial traumas. Maia must choose: save the land at the cost of her family, or surrender it to break the silence.